wtorek, 18 października 2016

"RUCH MOŻE ZASTĄPIĆ WIELE LEKÓW, ŻADEN NIE ZASTĄPI RUCHU"

W naszym przedszkolu dzieci, które potrzebują pomocy uczęszczają na indywidualne zajęcia terapeutyczne prowadzone przez mgr Zofię Zapałe – fizjoterapeutę. Przedszkole oferuje swoim wychowankom oraz ich rodzicom możliwość konsultacji z zakresu:
·         Rehabilitacji,
·         Gimnastyki korekcyjnej,
·         Integracji Sensorycznej.

Rehabilitacja
Rehabilitacja ruchowa w przedszkolu to szereg oddziaływań stymulujących, prowadzonych w formie zabaw, ćwiczeń, gier ruchowych.

Mają one na celu wyrównanie lub zmniejszenie zaburzeń uwarunkowanych uszkodzeniem OUN, minimalizowanie trudności rozwojowych dziecka, wspomaganie jego rozwoju psychomotorycznego, korygowanie ewentualnych zaburzeń w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych, wpływają również na ogólną poprawę rozwoju umysłowego dziecka. Zajęcia są prowadzone indywidualnie.

Podczas pierwszych zajęć dokonuje się m.in. oceny napięcia mięśniowego, postawy ciała i reakcji równoważnych. Ocenia się również sprawność rąk (motorykę małą), koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową oraz orientację w schemacie ciała i przestrzeni.

Podczas zajęć wprowadzane są elementy różnych metod wspierających rozwój dzieci, m.in:
    metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
    metody PNF (torowanie nerwowo – mięśniowe),
    kinesiotaping,
    elementy metody Integracji Sensorycznej,
    elementy metody NDT Bobach.

Odpowiednie połączenie metod terapeutycznych z zabawą umożliwia przeprowadzenie skutecznej terapii.

Gimnastyka korekcyjna
Celem ćwiczeń korekcyjnych jest nauczenie i utrwalenie nawyku prawidłowej postawy ciała. Pozwalają one uniknąć wystąpienia groźnych dla zdrowia i życia późnych powikłań. Zestaw ćwiczeń dobierany jest indywidualnie do potrzeb każdego dziecka, zależnie od wady. W procesie korygowania wad postawy najważniejsza jest systematyka, jakość wykonywanych ćwiczeń oraz normalizacja napięcia odpowiednich grup mięśni posturalnych.

Integracja Sensoryczna
Terapia polega na dostarczaniu dziecku takich bodźców, na jakie jego system nerwowy wykazuje największe zapotrzebowanie. Podczas terapii relacje zachodzące między procesami zmysłowymi i zachowaniem ruchowym kształtują i poprawiają połączenia synaptyczne w ośrodkowym układzie nerwowym.
Terapia integracji sensorycznej ma postać ukierunkowanej zabawy w której dziecko chętnie uczestniczy i ma przekonanie, że tworzy zajęcia wspólnie z terapeutą. 
Celem terapii SI jest poprawienie:
·         Funkcjonowania emocjonalnego
·         Zdolności wzrokowych i słuchowych
·         Sprawności w zakresie dużej i małej motoryki
·         Uwagi i koncentracji

·         Samoświadomości i samooceny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz